måndag 17 mars 2008

USCH vad gnällig jag är!

Har mycket svårt att skriva om detta ämnet och jag känner att tårarna kommer direkt. Men jag måste avreagera mig och detta är ett av de ämnen jag inte kan prata med Johan om och jag kan säga att de är inte många.
Min bror fyllde 20 år i lördags och vi var självklart där.
Han fick IFK:s nya matchtröja av oss och av mamma och pappa fick han en digitalkamera. Det visste jag innan men trodde att han skulle få en lite "minder fancy" . Men ack så fel jag hade!
Han fick en Nikon med 8 megapixlar, kanske inte säger så mycket men jag var tvungen att gå in och titta på vad den kostade. Kom inte ihåg riktigt vad den hette men den kostar i alla fall mellan 1900 - 2500.........................Och säger ni säkert då. Jo det är bara så att när jag fyllde 25 (kom inte ihåg vad jag fick när jag fyllde 20) så fick jag ett presentkort på Ikea får 1000 kr och då hade min kära mormor vart med på den också.
Sedan fick plutten två tröjor för att bebisen inte bara skulle få ett paket.
Det är inte första gången detta händer. Det året jag blev 25 blev Jimmy 16 och fick ett ny PS2. När han fyllde 15 fick han en hund. Visst jag har fått fina saker med men inte i de prisklasserna. En gång, kommer inte ihåg hur gammal jag var men då fick jag...............Håll i er..........en Okej tidning och en godis påse! Usch så gnällig jag är!
Det är som om jag är mindre värd och så har jag alltid tyckt.
Anledningen till att jag inte kan prata med Johan om detta är att han blir så förbannad för orättvisor är det värsta han vet!

Suck suck

2 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Förstår precis varför du känner som du gör, och tycker inte det är så rättvis precis.. Men tror inte föräldrarna tänker på det.. men vet att min lillasyrra får mycket mer än mina bröder.. hon "kräver" liksom mer. Inte för att det ska ha någon betydelse, men oftast kan det bli så då. Tror inte att det är för att de "tycker om" henne mer.. tycker vi får träffas någon dag.. kram

Anonym sa...

Hej Jenny, visst är livet bra orättvist och visst är de som du säger, din upplevelse är ju tyvärr rätt och har nog alltid varit de men du har andra förmåner som andra inte har så gnäll av dig och gå sedan vidare lägg inte mer energi och titta tillbaka för då kommer du aldrig att må bra i situationen. *Bara acceptera läget, släppa det och gå vidare* tycker om dig