måndag 10 mars 2008

Varför känner jag mig som en dålig mamma?

Idag var det Alx första inskolnings dag på förskolan. Allt gick jätte bra han tog för sig och tänkte inte så mycket på mig där jag gick omkring och kände mig urusel.
Trodde aldrig att jag skulle känna mig så här. Jag kände mig som en dålig förälder som lämnar bort sitt barn.
Alla ( kanske inte just alla men) måste ju göra det. Ska vi kunna få in lite stålar så måste ju jag arbeta men ändå det suger big time.
Men där skon klämmer mest fasten den borde sitta som en smäck är att han inte var klänning, han brydde sig INTE om mig. SKIT UNGE!
Jag vet ju att det är en vane sak men jag känner mig inte redo än. Och Johan känner likadant så där har man inte mycket stöd heller.
Men men allt kommer bli jätte bra tillslut.

Suck suck

2 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Att han inte va klängig eller inte brydde sig så mycket om dig, betyder ju att du uppfostrat ett tryggt barn... ska du vara stolt över. Man är ingen dålig mamma som "lämnar" bort sitt barn.. tänk så kul han har det där med alla kompisar och vad mycket kan kommer lära sig gfenom att leka med andra barn, genom leken kommer han lära sig en massa som inte vi föräldrar kan lära honom =)

Mamma J sa...

Tack för de orden. Jag vet att som barnskötare och att jag har jobbat inom förskola ska veta att han har det bra. Och jag trodde aldrig att jag skulle känna på det viset. Idag är han själv på förskolan och jag fick gå hem och ska vara hemma ungefär 1½ timme och det känns helt ok.
Nu kanske ha lär sig gå ordentligt oxå.